Tweede dag - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Sylvia Olthof - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Sylvia Olthof - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

24 Januari 2014 | Oostenrijk, Innsbruck

Heeeee Heeeeee,

Vandaag ging onze wekker om 9 uur. We hebben ons klaargemaakt en hebben samen ontbeten. We moesten voor 12 uur bij de gemeente zijn om ons in te schrijven. Ja ja, nu zijn we echte Osterreichers voor 10 weken. Dit was zo gedaan en hebben nergens een handtekening of iets moeten zetten. Daarna zijn we lekker de stad ingegaan op zoek naar de primark (goedkope kledingwinkel/warenhuis). We zijn eerst door een groot overdekt winkelcentrum gelopen, veel winkeltjes gezien maar geen primark. We hebben aan een verkoopster gevraagd of ze ons de weg kon vertellen, dit kon ze, ze praatte heel snel en ik wist niet of ik het goed verstaan had, maar ik dacht van wel. We zijn eerst een toilet gaan zoeken en toen de weg gevolgd die de verkoopster uitgelegd had. Na een dik half uur lopen en zoeken zei Whitney ik ga het wel vragen. Ik was buiten aan het wachten en aan het rondkijken. Op eens zag ik ergens de laatste lettertjes van de primark. Toen heb ik Whitney uit de winkel geplukt en zijn we doorgelopen. We kwamen weer bij een overdenkt winkelcentrum terecht, hier zijn we naar binnengelopen en op de plattegrond van het winkelcentrum stond de primark aangegeven. We zijn naar de winkel toegegaan en hebben van alles gekocht. Hierna volgde al snel de honkemuller en de h&m. Na het winkelen zijn we naar huis gegaan om onze spullen te dumpen, we hebben de gekochte spullen netjes opgeruimd. We hebben de bus bij ons huisje gepakt en we zijn naar huize Tivolli gegaan (hier loopt Whitney stage). Dit was wel even zoeken want er stond niks aangegeven. Uiteraard liepen wij de verkeerde kant op. We hebben het in een winkel gevraagd en die stuurde ons terug de straat in. We kwamen eerst langs een buitenzwembad, lekker in de winter! Hierna zagen we al snel huize Tivolli. We zijn naar binnen gelopen om te kijken hoe het eruit zag. Toen hebben we de bus terug gepakt en zijn we gaan eten, eerder die dag zagen we een bord met een aanbieding voor onbeperkt sushi eten voor 9euro. Ik wist niet of ik dit lekker zou vinden maar heb het toch geprobeerd. Men men men wat is sushi lekker!!!! Heeeeerlijk! Toen we ons buikje goed gevuld hadden, zijn we naar buiten gegaan. En ja hoor het sneeuwde! Joehoeee, lekker met onze nieuwe muts op en nieuwe sjaal om de sneeuw in gewandeld. We zijn naar de aldi gegaan en hebben wat boodschappen gehaald. Hierna zijn we weer de bus ingestapt en overgestapt in de andere bus om te kijken hoe lang nou werkelijk de reis was naar mijn stage plaats. We konden lekker in de bus blijven zitten want die kwam op hetzelfde punt terug. De buschauffeur vroeg al of we de verkeerde bus hadden, na wat stuntelen met de duitse taal konden we hem duidelijk maken wat we aan het doen waren. We zijn uitgestapt op de marktplatsz om met de ‘jot’ ja zo heet de bus, terug naar huis te kunnen. Deze kwam pas over 20 minuten. Met 10 min lopen konden we thuis zijn, dit is dan wel bergop! (hijg hijg) Eenmaal thuis aangekomen stond Rian in haar deuropening, Rian zat bij ons op school, woont nu in Oostenrijk omdat ze hier een vriend heeft en nu hier werkt. We hebben even op de gang staan kletsen. Morgen avond gaan we samen stappen zodat ze ons de leuke uitgaansgelegenheden kan laten zien. We hebben net lekker gedoucht en de pyjama aangetrokken. Nu met een fles wijn en een zak chips lekker een filmpje kijken en dan naar bed.